Aquest nou espai sorgeix de la necessitat de dir el que sento, penso, o vull compartir amb persones com tu, amb la llibertat de saber que soc l’únic responsable, i ningú mes que jo pot sortir esquitxat. No ens espantem, que tampoc descobriré ara la sopa d’all, però em fa il·lusió de tenir el meu propi espai per dir el que em rota. ¡Mira!, no més dit això, ja em sento millor.
De debò, espero que ens ho passem força be junts i puguem compartir força bones estones.
¡Au!, un petonet a tothom.
Carles

visitas web

viernes, 30 de enero de 2009

Pujant, pujant i pujant vaig esgarrapar el cel.

Si em preguntessin, per la època més feliç de la meva vida, una possible resposta podria ser: “Quant els somnis entre boires em van deixar veure l’home ocell”. Si amics, érem autèntics homes ocells. Sempre penjats per les alçades, en grup, participant tots de les pieades i picotejant ganyips. Teníem prou amb un sac de dormir, una xana, una corda, la sinuosa línia d’una via d’escalada i l’amistat de la gent mes ferma del món. Ara amb perspectiva, m’adono que vivíem inconscientment una de les experiències més satisfactòries, l’estar present, del aquí i l’ara. Moltes tècniques de meditació, llibres d’auto-ajuda, pràctiques de ioga...intenten ensenyar a les persones a controlar la ment vivint el present, el que estàn fent ara, per així de deixar de estar constantment creant pensaments, que finalment no controlen. De fet aquesta es la principal causa d’infermetats tan exteses com la depressió, l’estrés, l’angoixa, l’ansietat, les pors compulsives...
Una de les pràctiques que es poden dur a terme per tal de gaudir d’un estat mental i emocional sanejat, es la concentració. La lectura, pintar, tocar un instrument, jocs de taula... ens ajuden a que la ment estigui enfocada. D’altres activitats com l’esport: corre, bicicleta, nedar... provoca una estimulació dels neurotransmissors que comencen a segregar hormones del benestar (serotonina, endorfina...) en el torrent sanguini, augmentàn l’estat de satisfacció personal. Per últim, els estats d’estrès seguits d’estats de tranquil·litat, fan que el sistema nerviós simpàtic y parasimpàtic, s’equilibrin, provocant d’una banda la segregació d’adrenalina i d’altra, les seves hormones antagòniques.
Dons bé, quant estàs escalant o fent activitat de muntanya amb una certa exigència, es reuneixen aquestes tres condicions: concentració, estimulació del sistema nerviós gracies a l’esforç físic i periòdiques activacions dels dos principals sistemes nerviosos que formen part del sistema nerviós vegetatiu.
Es per això, que una pràctica tant exigent com l’escalada, pot arribar a enganxar tant. Es practica principalment en entorns naturals fantàstics. Normalment acompanyat de persones entranyables. Realitzant grans esforços físics, amb la oberta possibilitat de caure o no, tot depèn de la teva capacitat de concentració i superació en el que estàs fent, ja que com no controlis els pensaments de ben segur que: o et baixes o la força de la gravetat augmenta de sobte i et baixa. Per això es un constant estat de satisfacció, pau, tranquilitat i d’honradesa, principalment amb un mateix, ja que si et pesa el cul i no puges, a qui pots culpar d’això?
Per tant la resposta a la pregunta primera es: QUAN ACOMPANYAT DELS MEUS MILLORS AMICS OCELLS BOLAVEM A LA RECERCA DE LA FELICITAT.
¡¡Collons encara em posaré a plorar!!

2 comentarios:

  1. .



    AQUESTA ÉS LA HISTÒRIA
    D'UN QUE VOLIA SER OCELL,
    VOLIA SALTAR MUNTANYES
    I AMB ELS ARBRES BARALLAR
    AQUESTA ES LA HISTÒRIA...

    SÍ TOTALMENT D'ACORD, LA ÈPOCA
    MÉS FELIÇ DE LA MEVA VIDA I AMB
    DIFERÈNCIA.
    TOT I QUE ARA MATEIX NO EM PUC
    QUEIXAR, AQUELLA LA RECORDO FINS
    I TOT AMB UN PUNT D'ANYORANÇA.

    "...ASSEGUTS AL CONTRAFORT DE LA
    ROCA DELS ARCS, COMPARTINT UNA
    CIGARRETA MENTRE CONTEMPLAVEM EL
    MAR DE NÚVOLS A SOTA NOSTRE EN
    COMPANYIA D'UN PETIT "TATXINGORRI"
    (PIT ROIG A CASA NOSTRA)DESPRÉS DE
    TOT UN DIA D'ESCALADA. RELAXANT-NOS,
    GAUDINT DE LA VISIÓ QUE ENS REGALAVA
    UN SOL QUE HAVIA DECIDIT PLEGAR VELES,
    NO CALIEN LES PARAULES..."

    COM NO HAVIEN DE SER UNS DELS MILLORS
    MOMENTS DE LA MEVA VIDA.





    .

    ResponderEliminar
  2. Saps una cosa company, crec que encara no s’ha tancat la porta d’aquella realitat. Sento que encara es viva i que brulla com l’aigua per sota terra esperant trobar l’escletxa per tornar a ser font.

    ResponderEliminar